Підбір «правильного» персоналу допоможе збільшити продуктивність, прибуток і підвищити бойовий дух інших співробітників.
Підбором персоналу займається HR-менеджер, але часто така посада відсутня в компанії, і його обов'язки беруть на себе або директор, або його заступник.
Якщо вибір співробітників виявиться неправильним - це позначиться на те, що буде великий потік персоналу, або ж персонал буде не зовсім компетентний. Неправильний підбір може істотно збільшити витрати вашої організації.
Ми постараємося вам допомогти в цій нелегкій справі. Нижче ви побачите десять простих рекомендацій, завдяки яким зможете зробити правильний вибір.
1. Поставте точну мету.
Перш за все потрібно докладно описати відкриту вакансію. Якщо цієї інформації у вас немає - зверніться за допомогою до консультанта кадрового агентства. Також, Ви повинні розуміти на яку саме роботу ви шукаєте людини. Коштувати звертати увагу не тільки на особисті якості, але і на те, як підходить кандидат на вакансію.
Гарне і докладний опис допоможе підібрати правильний персонал.
2. Не беріть кого попало - вам потрібні кращі.
Ви можете знайти людей за допомогою знайомих і друзів, через інтернет, за допомогою інших компаній або кадрових агентств. Найкращим способом, який не вимагає великих витрат є рекомендація. Однак, найбільш популярним методом є оголошення, так що якщо ви оберете цей спосіб - подбайте про те, щоб оголошення були повними і зрозумілими. Це заощадить сили і гроші.
3. Приготуйтеся до співбесіди.
Коли ви підберете резюме - зіставте з вимогами вакансії, для того щоб повторно відсіяти невідповідних кандидатів. Оцініть резюме, які сподобалися найбільше кілька разів, зробіть позначки. Підготуйте питання, які плануєте задати кандидату. Не забудьте про питання пов'язаних з роботою, щоб зрозуміти чи має людина потрібні знання.
Не варто говорити про расу, вік, соціальний статус, релігійним поглядам чи національності - це неважливо. Але обов'язково приділіть увагу таким питанням як досвід, здібності кандидата та його плани на майбутнє.
Крім стандартних питань, таких як:
Чому ви пішли з останньої роботи?
Чому вам цікава ця робота?
Чим ви будете займатися через 5 років?
У чому ваші сильні і слабкі сторони?
Що вам найбільше подобалося на вашій останній роботі?
А що найбільше не подобалося?
Звичайно, ці питання потрібні на співбесіді, але подумайте про несподівані питаннях:
Як ви підходите до вирішення проблем?
Які навички ви хотіли б знайти у наступному році?
Що може зробити начальник, щоб допомогти вам?
Розкажіть про ваш кращому начальнику. Чому ви вважаєте його кращим?
Розкажіть про ваш гіршому начальнику. Чому ви вважаєте його гіршим?
Що б міг зробити ваш попередній роботодавець, щоб бути більш успішним?
Опишіть який-небудь конфлікт на роботі і як ви дозволили його.
4. Не забувайте про атмосфері інтерв'ю.
Під час інтерв'ю ви повинні бути повністю вільним і не відволікатися ні на що. В іншому випадку це здасться кандидату неввічливим. Знайдіть нейтральну територію для вас і для здобувача, щоб запобігти напругу. Кандидат повинен відчувати себе вільно.
Коли зустрінетеся - представтесь, будьте чемні, запропонуйте чашечку кави або чаю, і просто будьте гостинним.
Все це допоможе дізнатися повну і адекватну, а головне природну інформацію про кандидата, залишити гарне враження про себе та організації.
5. Розкладіть все по поличках.
Ще раз розкажіть про вакансії, проінформуйте кандидата про те - чи буде повторне інтерв'ю або чи буде з ним говорити ще хтось. Також варто уточнити чи не перешкодить інтерв'ю планам самої людини, і скільки воно займе часу.
Надайте абсолютно всю потрібну інформацію.
6. Тримайте інтерв'ю під контролем.
Не відволікайтеся, ставте потрібні, повні питання - ви завжди можете подивитися на раніше приготовані питання. Намагайтеся зробити так, щоб кандидат говорив замість вас, і, головне, більше вас.
Постарайтеся дізнатися все про людину - починаючи від компетентності (досвід, освіту, здібності), ставленні до роботи (ентузіазм, переваги, цілі) і закінчуючи соціальними цінностями (особисті якості, характер). Варто бути готовим до пауз. Короткі паузи допоможуть дізнатися нову інформацію, а тривалі можуть бути дивними.
7. Не забувайте робити записи.
Прислухайтеся уважно до слів кандидата, так як ваша головна мета - зібрати максимальну кількість інформації. Зробіть все, щоб співрозмовник почувався комфортно і затишно, так він буде більш впевненим у спілкуванні.
Записуйте найважливіші моменти. Ці записи варто використовувати потім - коли будете відбирати кращих з вподобаних. Також, варто попередити кандидата про те, що ви будете робити записи, і їх варто писати швидко і коротко, щоб не відволікати співрозмовника.
8. Вам також потрібно відповідати на поставлені питання.
Приготуйте відповіді на питання про компанію та самій роботі. Також, коштуватиме бути готовим до непростих питань з боку кандидата:
Наскільки стабільно положення компанії на ринку?
Яка система цінностей і етикет компанії?
Яким чином заохочується бездоганна робота?
Які можливості кар'єрного росту є в компанії?
9. Детально опишіть вакансію в кінці співбесіди.
На кінець інтерв'ю складіть докладний опис самої посади, про культуру компанії, про взаємодію співробітників і вимоги до них. Якщо ви дасте всю цю інформацію раніше, то кандидат зможе підібрати потрібні відповіді на всі питання.
Коштувати говорити правду як про вакансії, так і про компанії. Не приховуйте негативних моментів.
Надайте інформацію про зарплату, розкладах та пільги, які надає компанія. Повідомте кандидату які буду наступні кроки в процесі прийому на роботу.
Закінчити інтерв'ю потрібно подякою за увагу до компанії.
10. Дайте оцінку кандидату.
Залишіться після співбесіди для того, щоб обдумати і прийняти рішення про те, чи стане та людина вашим новим співробітником. У цьому і допоможуть записи зроблені під час інтерв'ю.
Не варто ставитися до кандидата упереджено. Обміркуйте, чи є у кандидата потрібні навички для даної роботи, чи є у нього потрібний досвід, аргументуйте вашу оцінку.
Відповідайте чесно для себе на ці питання:
Чи впорається кандидат з роботою?
Чи хоче він працювати?
Наскільки гнучкий буде кандидат, коли він почне працювати?
Пам'ятайте, що співробітники, яких ви прийміть на роботу будуть вирішальними факторами і гарантією успіху компанії.
Підбором персоналу займається HR-менеджер, але часто така посада відсутня в компанії, і його обов'язки беруть на себе або директор, або його заступник.
Якщо вибір співробітників виявиться неправильним - це позначиться на те, що буде великий потік персоналу, або ж персонал буде не зовсім компетентний. Неправильний підбір може істотно збільшити витрати вашої організації.
Ми постараємося вам допомогти в цій нелегкій справі. Нижче ви побачите десять простих рекомендацій, завдяки яким зможете зробити правильний вибір.
1. Поставте точну мету.
Перш за все потрібно докладно описати відкриту вакансію. Якщо цієї інформації у вас немає - зверніться за допомогою до консультанта кадрового агентства. Також, Ви повинні розуміти на яку саме роботу ви шукаєте людини. Коштувати звертати увагу не тільки на особисті якості, але і на те, як підходить кандидат на вакансію.
Гарне і докладний опис допоможе підібрати правильний персонал.
2. Не беріть кого попало - вам потрібні кращі.
Ви можете знайти людей за допомогою знайомих і друзів, через інтернет, за допомогою інших компаній або кадрових агентств. Найкращим способом, який не вимагає великих витрат є рекомендація. Однак, найбільш популярним методом є оголошення, так що якщо ви оберете цей спосіб - подбайте про те, щоб оголошення були повними і зрозумілими. Це заощадить сили і гроші.
3. Приготуйтеся до співбесіди.
Коли ви підберете резюме - зіставте з вимогами вакансії, для того щоб повторно відсіяти невідповідних кандидатів. Оцініть резюме, які сподобалися найбільше кілька разів, зробіть позначки. Підготуйте питання, які плануєте задати кандидату. Не забудьте про питання пов'язаних з роботою, щоб зрозуміти чи має людина потрібні знання.
Не варто говорити про расу, вік, соціальний статус, релігійним поглядам чи національності - це неважливо. Але обов'язково приділіть увагу таким питанням як досвід, здібності кандидата та його плани на майбутнє.
Крім стандартних питань, таких як:
Чому ви пішли з останньої роботи?
Чому вам цікава ця робота?
Чим ви будете займатися через 5 років?
У чому ваші сильні і слабкі сторони?
Що вам найбільше подобалося на вашій останній роботі?
А що найбільше не подобалося?
Звичайно, ці питання потрібні на співбесіді, але подумайте про несподівані питаннях:
Як ви підходите до вирішення проблем?
Які навички ви хотіли б знайти у наступному році?
Що може зробити начальник, щоб допомогти вам?
Розкажіть про ваш кращому начальнику. Чому ви вважаєте його кращим?
Розкажіть про ваш гіршому начальнику. Чому ви вважаєте його гіршим?
Що б міг зробити ваш попередній роботодавець, щоб бути більш успішним?
Опишіть який-небудь конфлікт на роботі і як ви дозволили його.
4. Не забувайте про атмосфері інтерв'ю.
Під час інтерв'ю ви повинні бути повністю вільним і не відволікатися ні на що. В іншому випадку це здасться кандидату неввічливим. Знайдіть нейтральну територію для вас і для здобувача, щоб запобігти напругу. Кандидат повинен відчувати себе вільно.
Коли зустрінетеся - представтесь, будьте чемні, запропонуйте чашечку кави або чаю, і просто будьте гостинним.
Все це допоможе дізнатися повну і адекватну, а головне природну інформацію про кандидата, залишити гарне враження про себе та організації.
5. Розкладіть все по поличках.
Ще раз розкажіть про вакансії, проінформуйте кандидата про те - чи буде повторне інтерв'ю або чи буде з ним говорити ще хтось. Також варто уточнити чи не перешкодить інтерв'ю планам самої людини, і скільки воно займе часу.
Надайте абсолютно всю потрібну інформацію.
6. Тримайте інтерв'ю під контролем.
Не відволікайтеся, ставте потрібні, повні питання - ви завжди можете подивитися на раніше приготовані питання. Намагайтеся зробити так, щоб кандидат говорив замість вас, і, головне, більше вас.
Постарайтеся дізнатися все про людину - починаючи від компетентності (досвід, освіту, здібності), ставленні до роботи (ентузіазм, переваги, цілі) і закінчуючи соціальними цінностями (особисті якості, характер). Варто бути готовим до пауз. Короткі паузи допоможуть дізнатися нову інформацію, а тривалі можуть бути дивними.
7. Не забувайте робити записи.
Прислухайтеся уважно до слів кандидата, так як ваша головна мета - зібрати максимальну кількість інформації. Зробіть все, щоб співрозмовник почувався комфортно і затишно, так він буде більш впевненим у спілкуванні.
Записуйте найважливіші моменти. Ці записи варто використовувати потім - коли будете відбирати кращих з вподобаних. Також, варто попередити кандидата про те, що ви будете робити записи, і їх варто писати швидко і коротко, щоб не відволікати співрозмовника.
8. Вам також потрібно відповідати на поставлені питання.
Приготуйте відповіді на питання про компанію та самій роботі. Також, коштуватиме бути готовим до непростих питань з боку кандидата:
Наскільки стабільно положення компанії на ринку?
Яка система цінностей і етикет компанії?
Яким чином заохочується бездоганна робота?
Які можливості кар'єрного росту є в компанії?
9. Детально опишіть вакансію в кінці співбесіди.
На кінець інтерв'ю складіть докладний опис самої посади, про культуру компанії, про взаємодію співробітників і вимоги до них. Якщо ви дасте всю цю інформацію раніше, то кандидат зможе підібрати потрібні відповіді на всі питання.
Коштувати говорити правду як про вакансії, так і про компанії. Не приховуйте негативних моментів.
Надайте інформацію про зарплату, розкладах та пільги, які надає компанія. Повідомте кандидату які буду наступні кроки в процесі прийому на роботу.
Закінчити інтерв'ю потрібно подякою за увагу до компанії.
10. Дайте оцінку кандидату.
Залишіться після співбесіди для того, щоб обдумати і прийняти рішення про те, чи стане та людина вашим новим співробітником. У цьому і допоможуть записи зроблені під час інтерв'ю.
Не варто ставитися до кандидата упереджено. Обміркуйте, чи є у кандидата потрібні навички для даної роботи, чи є у нього потрібний досвід, аргументуйте вашу оцінку.
Відповідайте чесно для себе на ці питання:
Чи впорається кандидат з роботою?
Чи хоче він працювати?
Наскільки гнучкий буде кандидат, коли він почне працювати?
Пам'ятайте, що співробітники, яких ви прийміть на роботу будуть вирішальними факторами і гарантією успіху компанії.
No comments:
Post a Comment